Sjokomelk

Jeg husker en gang i barndommen, da jeg og lillebroren min en dag skulle snike til oss litt sjokomelk når vi kom hjem fra skolen (før mamma og pappa var hjemme selvsagt). Hvordan vi sjenket melk i de største glassene, og tok i toppa spiseskjeer med pulver og rørte godt. Jeg måtte røre med en gang, ville ha klumper som fløt på toppen som jeg kunne spise før jeg drakk opp resten, yummy! Men til vår skrekk smakte det ikke sjokolade, men banan! Pappa hadde fått en pakke med banansjokomelk på jobb, og helt oppi sjokomelkpulverboksen. Grøss og gru! Skulle vært flue på veggen og sett ansiktsuttrykkene våre da ja!



Nå vil jeg derimot ha sjokomelk som er sunn og god. Og da må man lage selv. Det er til og med så enkelt at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor jeg ikke lager det oftere.
Rør og rør, og vips! Sjokomelk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar