Matpakkeegg

Jeg digger egg, og kunne spist det i de fleste varianter til alle døgnets måltider. Likevel syns jeg det er ekstremt upraktisk med egg, og da spesielt eggerøre, i matboksen. Eggerøre og bacon er min alltime favorite! Så når jeg kan få dette på i matboksen på enkelt vis, da blir jeg glad.
  • 2 egg
  • litt vann
  • 2-3 skiver bacon
  • pepper og gressløk
  • smør eller olje

Sett ovnen på 200 grader. Smør 8 muffinsformer, jeg bruker muffinsbrettet mitt, orker ikke tanken på å grave egg ut av en muffinsform. Skjær baconskiver i små biter og fordel i formene. Ha over pepper og gressløk. Pisk eggene med litt vann, og fordel i formene. Jeg brukte omtrent 3 ss i hver form.


Sett i ovnen i 15-20 minutter, avhengig av hvor mye farge du vil ha på toppen. Avkjøl på benken, og ha på brødskiva i matboksen, nammis!

En sånn er vel perfekt etter trening også, masse proteiner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar