Dessert: Bananripsdrøm

Av mangel på et bedre navn ble denne hetende bananripsdrøm altså. Vi hadde en overmoden banan liggende på benken, som det var på tide å bruke. Jeg har lagd tertene til Silje et par ganger, om noe bedre skal man lete lenge etter, men jeg syns det er for mye stress å trykke ut bunnen i sandkakeformene mine, så nå brukte jeg E's pent brukte wiskyglass. Jeg digger når man ser lagene oppover også, ekstra fristende :)


Så til to stk trenger du
  • 3 never valnøtter
  • 2 dadler
  • 1-2 ts kokosolje
  • 1 banan
  • 2 never rips (eller andre bær, tipper bringebær funker toppers også)
  • 10-15 dråper Stevia vanilla
Kjør valnøttene i foodprocessor, først alene, så med dadler og kokosfett til du får en passe fast masse. Fordel massen i to glass, og trykk ut i bunnen av glasset. Bruk foodprocessoren til å kjøre banenen til en luftig masse. Hell denne over bunnen i de to glassene. Sett så glassene i fryseren.



Ta glassene ut av fryseren og la stå i romtemperatur i 15-20 minutter, slik at de tiner litt. Bland ripsene med Stevia vanilla i en kjele og tin bærene, gjerne varm de ordentlig. Hell blandingen på toppen i glasset, og NYT! Det blir en deilig blanding av kremet nøttebunn, banansorbet og varme, syrlige bær *smatt smatt*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar