Bakst: Knekkebrød

Å lage knekkebrød selv er vel ikke noe nytt, men her har dere i hvertfall min oppskrift. Blir like overrasket hver gang jeg spiser disse over hvor lang tid det tar før jeg blir sulten igjen. Til ett stekebrett trenger du
  • 4 dl frø: linfrø, hampfrø, rød quinoa, hvit quinoa, gresskarkjerner og solsikkefrø
  • 2 dl vann
  • 2 ts fiberhusk
  • litt salt: jeg bruker himalayasalt
Jeg hakker gresskarkjernene og solsikkefrøene i foodprocessor til mindre biter, fordi jeg liker det best slik. Er ikke nødvendig, men jeg liker en litt "finere" masse. Bland alle ingrediensene, smør massen utover et stekebrett med bakepapir og bruk slikkepotten til å rute opp knekkebrødene, hvis ikke får du de ikke fra hverandre etterpå.


Stek i ovn på 120 grader i en times tid. Jeg liker knekkebrødene sprø. så jeg lar de kanskje stå litt for lenge noen ganger :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar