God morgen

Gårsdagens kveldskos til Senkveld; to kiwi og en pære med vaniljeyoghurt, to banan- og sjokolademuffins og en kopp varmt vann med sitron og ingefær. Nam! Vaniljeyoghurt lager jeg selv. Det er veldig enkelt. Til en halv boks yoghurt naturell tilsetter du 5 dråper Stevia vanilla og en kvart teskje vaniljepulver, bland godt og ta-da!


Det er utrolig mye kosttilskudd å få tak i. Jeg sverger til tran, D-vitamin og greens. Jeg er ikke så glad i fisk, derfor får vi i oss litt lite av det, derfor tar jeg ekstra tran. D-vitamin skal jeg snart slutte med, bare det blir finere vær. Om sommeren er det ikke nødvendig med ekstra tilskudd av vitamin D, men om vinteren får vi i oss for lite her i nord. Jeg startet med å ta D-vitamin i januar, og merket raskt at jeg ikke var like trøtt om morgenen lenger. Hadde ikke trodd jeg skulle merke noe, så det var herlig :D


I tillegg tar jeg en grønn shot, eller det blir mer et grønt glass, hver morgen. Vi spiser mye grønnsaker, men kanskje ikke nok av de helt grønne. E er ganske kresen på den fronten, så jeg syns det er vanskelig å lure alt inn i middagen. Begynte med dette i fjor høst, og trodde ikke jeg skulle merke noe da heller. Jeg fikk derimot mer energi hele dagen, følte meg mer våken. Og ikke minst ble huden bedre. Jeg sliter litt med stresskviser, men dette ble bedre med greens. Jippi!


Jeg kjøper vanlig Møller's dobbel på Rema. D-vitamin og greens kjøper jeg derimot på iHerb. Jeg kjøper D-vitamin med 1000 iu. Dette tilsvarer 25 mikrogram. Statens anbefaling er på lusne 10 mikrogram, som kun er nok for å opprettholde skjeletten, men kroppen bruker D-vitamin til mye mer. Statens øvre grense for inntak er 50 mikrogram. Jeg har derfor lagt meg litt midt i mellom. Jeg får derfor 25 mikrogram fra D-vitaminpillen, i tillegg er det 7 mikrogram i dagsdosen med tran, og jeg får sikkert litt gjennom kosten også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar