Favoritter på badet - del II

Å kjøpe sminke på iHerb er ekstra vanskelig, for ofte er bildene av produktene som ligger ute ganske dårlige, og det kan være vanskelig å se hvilke farge f.eks. øyenskyggen egentlig er. Da er det bare å hoppe i det, og satse på at produktet fungerer for deg. Et godt tips er å lese ratings fra andre iHerb-handlere, og kanskje særlig de som gir dårlig karakter. Jeg ser også ofte etter hvor anmelderen er fra. Det er større sjanse for at jeg er mer enig med en annen nordmann enn en mexikaner når det gjelder sminke :)

Maskara er det absolutt viktigste sminkeproduktet for meg, og sverget vel for flere år siden at jeg aldri skulle bytte ut min Diorshow. Men det forholdet er over. Først kjøpte jeg denne fra Terre d'Oc hos Green Spirit. Den er kjempebra, men dessverre har jeg reagert på den. Jeg fikk eksem under øynene, og jeg merker også at det svir i øynene hvis jeg gråter til en trist film når jeg bruker den, noe jeg ikke tar som et godt tegn. Jeg har aldri reagert på noe sminke før, og var ganske skuffa over at det skulle skje når jeg byttet til en økologisk variant.


Jeg har derimot (foreløpig) endt opp med denne fra Physician's Formula, Inc. Først ble jeg litt skuffet over kosten, men det gikk over så fort jeg fikk testet den. Den gir meg lange, svarte vipper, og det liker jeg :) Den drysser litt i løpet av dagen, så jeg kommer nok til å sjekke en eller to andre maskara'er før jeg slår meg helt til ro.

Kajalen fra Physician's Formula, Inc. er helt fantastisk. Utrolig god konsistens, og gir fine linjer.

Øyenskygge har jeg også skaffet meg fra iHerb, fra Honeybee Gardens i fargene chai, temptress og satin sheets. Chai er den perfekte hverdagsøyenskyggen, jeg bruker den derimot til øyenbrynene. Fin, mellombrun farge. Temtress er mørk brunlilla med litt shimmer, og er perfekt til globallinjen eller mer sotede looker. Satin sheet er gullglitter, jeg ELSKER den! Perfekt til julebordet, eller som highlighter i partysesongen som kommer.


Når det gjelder leppepomader har jeg forelsket meg helt Hurraw!. Spesielt denne, den gir i tillegg til masse fukt litt rødfarge til leppene. Elsk!

Blush og concealer har jeg skaffet meg fra Terre d'Oc. Blushen er jeg kjempefornøyd med, men concealeren dekker litt dårlig. Jeg bruker egentlig veldig lite hudsminke til hverdags, bare dekker over litt røde prikker her og der om det trengs.


Verktøyet er også utrolig viktig. Jeg har skaffet meg dette børstesettet fra EcoTools, og det er helt fantastisk bra. Skikkelig bra kvalitet på børstene. Har også kjøpt meg filstein fra EcoTools, fin å bruke under føttene i dusjen :) Neglbørsten til EcoTools bruker jeg som grønnsaksbørste på kjøkkenet.

2 kommentarer:

  1. Så herlig med tips! Nå er shampoen og balsamen du anbefalte meg på vei hjem i posten til meg! Gleder meg til å prøve, og håper den slår dyre Marrocan oil ned i støvlene! ;) God tirsdag til deg!

    SvarSlett