Middag: Glutenfrie fiskepinner

Når jeg spør E hva vi skal ha til middag, svarer han alltid fiskepinner - og mener da fiskepinner fra Findus. Med tanke på hvor lite ren fisk som er i Findusvarianten, og for ikke å snakke om alskens andre saker, så lager jeg heler egne. Da får jeg kombinert fiskepinnene med stekt sei, noe som har vært en favorittrett hos meg helt siden den gangen vi lagde det på heimkunnskapen i 5. klasse. Minner :)



Til to personer trenger du
  • omtrent 400 gram sei (eller annen hvit fisk)
  • 1 egg
  • kikertmel
  • salt og pepper
  • smør til steking
Finn frem en fjøl og to boller. Ha litt kikertmel i den ene, og pisk egget i den andre. Del fisken i passe stykker. Vend fisken først i egg, så i mel, og legg fisken på fjøla. Sett panna på medium-høy varme (jeg bruker 4 av 6 på min komfyr) og smelt smøret. Legg i fisken og krydre godt med salt og pepper.  Stek gyllen på begge sider.


Stekt løk er et must til stekt sei. Jeg hadde også noen aspargesbønner i panna med løken. I tillegg ble det potetstappe (kok poteter i terninger, hell av kokevannet, ha oppi en god klatt smør og mos med stapper. Ha i litt fløte eller melk for å tynne den ut litt. Smak til med revet muskat), og råkost av rødkål, gulrot og litt eplecidereddik.


Jeg er litt småforkjøla for tiden, så nå skal jeg krype opp i sofa'n under pleddet med en stor kopp Apple Caramel te, litt lakris og en film :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar