Bakst: Melfritt brød

Jeg må innrømme at jeg har savnet varmt, nybakt brød de siste ukene, og spesielt når det har duftet nybakt fra E's brød om morgenen. Ble derfor nødt til å lage et melfritt brød idag :)


Dette blir et ganske lite, men mektig brød, og passe til mine frokoster noen dager framover. Det er i tillegg glutenfritt og melkefritt.
  • 75 gr mandelmel
  • 20 gr hakka valnøtter
  • 30 gr fiberhusk
  • 1 ts bakepulver
  • litt salt
  • 1 egg
  • 2 ss olivenolje
  • 1 ss eplecidereddik
  • omtrent 10 ss kokosmelk
Bland alle ingrediensene til en fast deig. Tilsett litt og litt kokosmelk til du syns deigen er passe, jeg brukte 10 spiseskjeer.


Form et brød, og stek på 175 grader i 30-40 minutter (til du kan stikke en tynn pinne i og den ikke kommer ut med deig på).


Avkjøl på rist. Eller spis umiddelbart som jeg gjorde :)



Må gå og ta meg en skive til jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar