Sunne rutiner

Som student er jeg vant til å styre mye av dagen min selv. Vil jeg ha fri halve dagen og jobbe om kvelden, så gjør jeg det. Vil jeg bake kake eller trene når andre spiser lunsj, så gjør jeg det. Snart, om noen uker, begynner jeg i jobb hvor jeg må være tilstedet 8 timer hver dag, ganske standard norsk arbeidstid. Jeg vet også at jeg har en tendens til å bli trøtt og slapp dersom jeg tilbringer mye av dagen med gruppearbeid/prosjekt, noe som alltid resulterer med en sjokolade eller en pakke kjeks på kiosken. Hvordan skal det bli når jeg begynner å jobbe? Hvordan kan jeg holde på de gode rutinene jeg har nå?



Jeg bruker ofte 2-3 uker inn i en ny jobb (eller ny situasjon) før jeg lærer meg hvor mye mat jeg trenger når i løpet av en dag. Jeg ender ofte opp med å ta med for lite, eller spise alt tidligere enn tenkt, slik at når dagen er over, dropper jeg trening og kommer meg hjem til kjøleskapet fort som fy.


Planlegging og forberedring er mantraet mitt framover nå, slik at jeg klarer å holde på de gode rutinene jeg har inn i den nye jobben. Pakke treningstøyet og planlegge lunsjen(e) kvelden før. Sørge for å ha en banan eller tre i skrivebordsskuffen. En pose mandler liggende. Det hjelper lenge å være bevisst seg selv og sine handlingsmønstre :)

Hva er dine beste matpakketips?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar