Målsetting


Personlig har jeg mål om å bli sterkere og raskere. Er dette konkrete mål jeg kan nå? Nei, egentlig ikke. Hva betyr det å bli sterkere? Raskere? Hvordan vet du at du spiser sunnere eller har strammet opp kroppen?

Så fierce vil jeg bli!

Ønsker man seg noe, bør man planlegge hvordan man vil oppfylle ønsket sitt. Siden jeg ønsker å bli sterkere, og jeg har plukket meg ut noen få styrkeøvelser jeg skal klare å ta x antall sett og repetisjoner med y kilo før en gitt dato. Min deadline nærmer seg med stormskritt, nemlig 17. mai. På den øvelsen det er viktigst for meg å nå målet mitt på, ligger jeg godt an, jeg er helt sikker på at jeg kommer til å klare det.


På et par andre har jeg innsett at jeg satt for harde krav til meg selv, de var rett og slett ikke realiserbare for meg akkurat denne perioden. Og det er greit. Så lenge jeg klarer minst ett av målene mine er jeg storfornøyd! Dessuten har jeg innsett at ønsket om å bli sterkere OG raskere må deles i to. Først fokuserer jeg på å bli sterkere, så raskere. Det handler om å ikke bite over mer enn man kan svelge.


Det å oppleve mestring er så godt. Det gir meg så mye energi og glede, og ikke minst selvtillit. Hvos jeg kan klare å oppnå disse målene, da kan jeg vel klare de neste også?

Hvilke mål har du satt deg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar