Første post

Jeg er blant dem som enkelte sikkert aldri trodde kom til å starte en blogg. Og det trodde jeg ikke selv heller. Men jeg føler at jeg har så mange oppskrifter å dele med verden. Det er mange blogger på veven med sunnere oppskrifter, men ofte føler jeg at jeg havner litt mellom to stoler. Jeg spiser ikke LCHF, jeg kjemper meg ikke frisk fra sykdom eller overvekt, jeg er bare helt vanlig. Ingen allergier eller intoleranser. Jeg bare elsker mat, kunne sikkert spist hvitløksbaguetter morgen, middag, kveld om det var bra for skrotten. Likevel finner jeg utrolig mye inspirasjon i disse andre bloggene med - hva skal man kalle det? - alternativer til mitt kosthold. Jeg elsker å handle på iHerb, går bananas der fra tid til annen, og jeg er også den typen som kan bruke ekstra lang tid på butikken, spesielt Maxi og de med litt større utvalg, for å se hva de har i hyllene.

Jeg kjemper en personlig kamp mot sukker og Toro-poser. Kuttet ut alt av Toro-poser for ca ett år siden, og verden uten Toro er fantastisk. Jeg blir like overrasket hver gang jeg finner ut at noe er enklere og billigere enn å bruke tilsvarende fra Toro. Mamma tror ikke på meg. Samboeren min, la oss kalle ham E, storkoser seg med all maten jeg lager, og han lar meg holde på på kjøkkenet med det ene eksperimentet etter det andre, og stiller frivillig opp som prøvekanin. Nå er ikke han like kresen som meg da :)



Jeg håper jeg kan nå noen andre som føler seg som meg; ikke helt LCHF, ikke helt veganer/vegetariener, ikke allergisk mot gluten og melk, men bare helt vanlig. Som elsker skalken fra det nybakte brødet hver morgen (brødbakemaskin). Som elsker endorfinrusen etter trening. Som elsker smågodt på onsdager, om det skulle være nødvendig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar