Fiskedag

Lunsjen idag ble litt middagsrester, te, eple og knekkebrød med kremost naturell, pepper, røkelaks og frisk dill. Fabulous :D


Har brukt litt av formiddagen på butikken, og blant annet handlet fersk makrell. Har sløyet og filetert mine første fire fisk *stolt* Med hjelp over telefon fra min herlige, sportsfiskende lillebror <3


Ja, du gjetter riktig. Blir stekt makrell til middag senere :D Akkurat nå ligger fiskerestene og koker i vann til en herlig kraft jeg skal lage fiskesuppe med i framtida! Kraft er easy-peasy: ha fiskehoder og beinrester (ikke innvoller) i en kjele, dekk med vann, og la koke en god stund. Min har stått i en drøy time nå, og lar den vel stå en time til. Så lager jeg isbiter av kraften, da er det lett å plukke frem litt hvis man trenger til en suppe eller saus. Også er det veldig kjekt å utnytte alle delene til fisken, og ikke bare kaste det man ikke vil ha i søpla :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar