Superfrokost

Hva er vel bedre enn å starte dagen med en superfrokost proppfull av alskens gode næringsstoffer som gir glede og energi hele dagen?! Storkoste meg med denne frokosten i morges, og selv om det ikke var den største frokosten, holdt jeg meg jaggu god og mett helt til lunsj 4 timer senere.



Amaranthgrøt med eple (til en person):
Kvelden før har du amaranth og vann i en kjele. Om morgenen tilsetter du vanilje og salt, og koker til ønsket konsistens. Ta kjelen av platen, og rør inn nøttesmør. Jeg brukte hasselnøttsør, har helt forelsket meg i det! Ha grøten i en bolle, og topp meg eplebiter og eplepaikrydder.


Smoothie (til to personer):
  • 1 liten rødbet, skrelt og i terninger
  • 1 appelsin, uten skall i terninger
  • 1 banan
  • 1-2 never bringebær (gjerne frosne)
  • 2-3 stilker grønnkål eller 1-2 never spinat
  • 2 kapsler probiotika
  • 2 ts hampolje eller linfrøolje
  • 10-15 dråper aloe vera
Blend alt til en herlig knallrød smoothie! Åpne probiotika kapslene og hell ut pulveret, tror ikke selve kapselen gjør seg i smoothie :)



I tillegg skylte jeg ned omega 3 og D-vitamin med en grønn shot. Super start på yogadagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar