Favoritter på badet - del I

Jeg, som så mange andre, har blitt oppmerksom på hvilke skumle stoffer som lurer seg inn i alskens produkter vi omgir oss med i hverdagen, og dette gjelder vel spesielt skjønnhetsprodukter. En gang i juni fikk jeg helt noia, og kastet alt jeg fant i hyllene på badet etter at jeg hadde rotet rundt på bloggen til Birgitte en dag. Det store spørsmålet da ble hva jeg skulle kjøpe i stedet? Og hvor?

Jeg har lagt min elsk på iHerb når det gjelder matvarer man ikke finner på Rema, og jaggu har ikke iHerb et kanonstort utvalg av skjønnhetsprodukter også. Det er bare så vanskelig å navigere seg gjennom den jungelen, så jeg tenkte jeg skulle dele mine oppdagelser med dere, slik at kanskje blir lettere for dere å velge hvis dere vil.

Før levde og åndet jeg for Biotherm sine produkter til huden, nå lever og ånder jeg for Acure Organics. De første gangene jeg testet produktene måpte jeg i forbauselse over hvor utrolig bra de er.Jeg sverger nå til denne ansiktsvasken. Da den fjernet min gamle vannfaste Diorshow maskara ble jeg utrolig overrasket! En gang i uka eller to bruker jeg i tillegg denne ansiktsskrubben. Så drøy i bruk, og den etterlater virkelig silkemyk hud. Mye bedre enn den jeg brukte fra Body Shop tidligere. Som "krem" bruker jeg kaldpresset, økologisk olivenolje.

I tillegg bruker jeg shampoo og balsam med arganolje fra Acure. Jeg har krøllete, frusete hår, og vasker håret ca to ganger i uka, hvis ikke blir det tørt. Før trodde jeg at ingen ting kunne toppe shampoo og balsam fra Curly Sexy Hair etterfult av en god dose Morrocan oil. Der tok jeg feil. Etter første hårvasken med Acure's produkter fikk jeg silkemykt hår, ikke tørt og frusete som det alltid har vært. Håret mitt er så glatt og mykt at jeg trodde ikke mine egne øyne. Ord kan virkelig ikke beskrive hvor mye bedre håret mitt ble etter at jeg byttet.

De gangene jeg trenger hårspray bruker jeg denne fra Giovanni. Godt hold uten at håret blir tørt og stivt. Utrolig, men sant :D

Å finne en deodorant som funket godt var vanskelig. Denne hadde mange bra anbefalinger, men fungerer bare fint i en time hvis man sitter helt stille. Det gjør ikke jeg. Jeg sykler til og fra jobb hver dag, gjør husarbeid og trener, og endte opp med denne krystallen. Den fungerer dødsbra! Ikke vond lukt etter lang cardio engang!

Såpe i dusjen skal lukte godt. Det er halve grunnen til at jeg bruker det, å få snuse inn litt ogdlukt mens man nyter det varme vannet over kroppen. iHerb er full av dusjsåper med blomsterlukt, så det å finne noe litt mandig til E var lettere sagt enn gjort. Vi har landet på Pangea Organics. Jeg bruker denne som lukter godt av blomster (ikke spør hvilke), mens E bruker denne som lukter furu og skog.

Eget sminkeinnlegg kommer senere :)

1 kommentar:

  1. Jeg har også prøvd noen deodoranter, og følt at jeg har luktet så fælt... skal teste den du skrev om her :) takk for tips.

    SvarSlett