Frokost: Quinoagrøt med eple

Nå som jeg har kuttet ned på korn, har jeg saumfart butikkene og iHerb for "erstatninger" som gjør det enkelt og kjapt med frokost og lunsj i hverdagen. På ett av disse raidene kom jeg over quinoaflak på iHerb. Jeg har jo lenge spist havregrøt til frokost, men nå er den erstattet med quinoagrøt :) Så godt, og proteinrikt i tillegg!


Min foreløpige favoritt er med eplebiter.
  • 1 dl quinoaflak
  • 2-3 dl vann
  • 1 ss yaconsirup
  • chiafrø, hampfrø, linfrø - velg det du liker best
  • 1 eple i biter
Bland alt i en kjele og kok opp til grøten har den konsistensen du ønsker. Jeg har i litt yaconsirup i grøten for å dempe den litt skarpe smaken jeg syns quinoa kan ha (kan hende det bare er meg :)



Strø over eplepaikrydder og sukrin. NAM! Idag hadde jeg en kiwi og blåbærsmoothie (blåbær, banan, vann, hampolje, Best of greens) til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar