Tilbehør: Tomatsalat

Et av mine favorittilbehør, og spesielt når det blir varmere i været, er tomatsalat.

Til to personer trenger du ca.
  • 1/2 rødløk
  • 2-3 store, modne tomater
  • grønne oliven (kan droppes)
  • 1-2 never frisk basilikum
  • olivenolje
  • balsamico
  • pepper
Hakk opp rødløk og tomater i passe biter, ha i oliven, og klipp opp basilikumen.



Jeg har en liten flaske som alltid står med olivenolje og balsamico, da er det enkelt og riste det sammen og ha over salaten. Blandingsforholdet bør være omtrent 2 deler olje og 1 del balsamico. For at dette skal bli en "ordentlig" vinegraitte trengs også salt og pepper. Jeg kverner stort sett alltid pepper over, men sjelden salt. Rett og slett fordi jeg prøver å holde litt igjen på saltet. Bruker jeg salt, er det Maldon salt eller Himalayasalt som gjelder.

Ha over olje/balsamico (ca 2 ss) og kvern over pepper. Jeg elsker pepper, så det blir det alltid masse av :)


Bland sammen alle ingrediensene og voila! Smaker fantastisk med alle typer kjøtt!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar