Bakst: Banan- og sjokolademuffins

Her i huset spiser vi en del brød, og vi har også potet/pasta/ris/couscous til middag, derfor liker jeg å bake med andre typer mel for å få mer variasjon. Etter at jeg testet Linns magiske sjokoladekake oppdaget jeg bønnemel på iHerb. Bønnemel har høy andel protein, og hvitt bønnemel ble raskt bestilt. Jeg har funnet verdens beste muffins! Med bare gode ingredienser er de perfekte mellommåltider, eller etter-treningsmat. En slik blir med meg på treningssenteret senere idag, det er helt sikkert!

Til 10 muffins trenger du
  • 2 egg
  • 4 ss sukrin
  • 10-15 dråper Stevia vanilla
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts Hi-Maize (kan sikkert droppes, jeg må bare bruke opp boksen)
  • 4 ss bønnemel
  • 1-2 ts vaniljeekstrakt/vaniljeessens
  • litt melk
  • 1 banan
  • mørk sjokolade, jeg bruker denne

 Bland alle ingrediensene utenom melk til en røre. Spe med melk dersom røra er litt tykk. Jeg brukte omtrent 2-3 spiseskjeer. Kutt bananen i småbiter, hakk sjokoladen, og vend dette inn i røra.



 Ha ca halvannen spiseskje i hver muffinsform. Stek i ovn på 175 grader i 15-20 min (til de er svakt gylne på toppen).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar