Middag: Tomatsuppe med soltørkede tomater

Jeg trodde jeg hadde verdens beste tomatsuppeoppskrift - men det var helt til jeg forsket meg frem til denne. Så godt, og så enkelt og kjapt at det nesten ikke skulle vært lov :D Fast food! Bønnene "kremer" suppen, og propper den full av proteiner slik at man blir god og mett (selv om det bare er suppe).



  • 1-2 fedd hvitløk
  • 3 dl bløtlagte soltørkede tomater med vannet
  • 1 boks hakka tomater
  • 1 boks hvite bønner
  • 1 ss tomatpurré
  • 3-4 dl vann
  • 1 liten dæsj chili
  • salt og pepper
Noen timer i forveien bløtlegger du 3 dl soltørka tomater. Bare fyll opp et glass, dekk med vann, og la stå på benken til du skal lage middag. Det er sikkert helt fint å bruke soltørkede tomater i olje også :)

Ha alt i en kjele, kok opp, og mos med stavmikser (eller kjør i blender). Smak til med salt og pepper (og andre krydder om du vil), og la koke i 2-3 minutter. Nytes slik, eller med kokte egg.

Sist jeg lagde denne hadde jeg også litt rødvin oppi siden jeg hadde en åpnet flaske. Superdigg, og praktisk hvis man har litt vin igjen etter helgen.

1 kommentar:

  1. Nammi, namm.....dette må jeg teste ut. Fokus på proteiner, det liker vi :)

    SvarSlett