Kikertpannekaker

Jeg har gjort en stor oppdagelse, og har ikke vært så ekstatisk siden jeg oppdaget iHerb. Linn har jo mast om disse kikertpannekakene sine, og for en måneds tid siden fant jeg det for godt å teste dette. Herregud så fantastisk det er! De funker til alt. Frokost, lunsj, middag, dessert - you name it!



Røra er superenkel: du blander kikertmel og vann. Jeg liker en ganske tynn konsistens, det gir tynne fine pannekaker. Stek på medium-høy varme.

Så starter magien. Nå kan du enten fylle pannekaka med det du vil av pålegg, hvis du skal ha frokost eller lunsj for eksempel. For tiden er jeg opphengt i kremost, skinke og salat, eller kremost og laks. Hasselnøttsmør eller syltetøy er også snasent. Eller brunost. Eller gulost. Eller... ja du skjønner tegninga ;)



Må forresten tipse om denne kremosten fra Castello. Den er økologisk, og jeg har bare funnet den på Meny. Men den smaker Holidaydipp :D Jeg har jo ikke kost meg med Holidaydipp på evigheter pga alt det rare i som jeg ikke vil spise. Men her er den altså i osteform. Må elske det <3


Og skal du ha middag kan du enten bruke kikertpannekakene som tacolefser eller pizzabunn. Det siste er min go-to fastfood for tida. Smør pannekaken med tomatpurré og dryss over krydder. Jeg bruker denne. Så strør du over ost og legger på ønsket pizzafyll. Det ble det tomat, squash, rødløk, sopp og spekeskinke for min del. Med rømmedressing laget av 4-5 ts rømme, ett fedd hvitløk og litt gressløk. (Hadde toppet det hele med ruccola også, men glemte å kjøpe det)




Og har du lyst på litt kos smører du pannekaka med litt smør og drysser over sukrin og kanel, eller smører på sjokoladepålegg :)

Nå har du to valg: enten gå inn på iHerb og bestill kikertmel så du kan lage kikertpannekaker umiddelbart etter at pakka har ankommet, eller du kan lage kikerpannekaker sporenstreks hvis du har mel i hus. Lykke til :D

1 kommentar:

  1. Jeg hadde en periode hvor jeg var hektet på kikertpannekaker selv, men så glemte jeg det litt av. Nå skal jeg kjøpe en ny pakke selv, for det er jo så lett, pluss at det smaker utrolig godt!

    SvarSlett